marți, 10 martie 2009

Teoria Crizei (Teoria Conspiratiei)

Am sa incerc sa va prezit o varianta a crizei in viziunea mea cat pot de coerent.

Prin noiembrie - decembrie cand nimeni nu resimtea cu adevarat criza, televiziunile erau pline de analisti care spuneau cum o sa ne ia dracul. In momentul in care cetateanul care o duce si asa foarte prost aude ca o sa moara de foame, o sa i se ia casa, o sa i se ia masina, n-o sa mai aiba bani de tigari, o sa vina banca sa-i ia frigiderul sau televizorul, normal ca numai consuma cat consuma in mod normal si mai ales nici prin cap nu-i mai trece sa faca o rata pe 25 de ani pentru o casa. Cum baza economiei este CONSUMUL! Iar consumul a scazut, nu e este normal ca si economia a luat-o pe un trend descendent? Investitorii au bagat bani multi in cartiere iar acum au ramas cu banii blocati. Bancile pot sa se stearga cu banii la fund pentru ca numai au cui sa ii imprumute! (inca un exemplu de bani blocati)
Sa ne aducem aminte cum a inceput criza pe bune in Romania: s-a depreciat Leul! Oare o astfel de manevra nu poate fi comandata din exterior de catre niste baieti care au resurse economice mai mari decat are BNR-ul? Din cate imi aduc aminte Isarescu povestea ceva despre un atac de acest gen pe care ca un viteaz ce e l-a controcarat. Dar oare baietii care aveau anumite interese sa faca asta, nu cred ca erau niste copii oligofreni care vroiau doar sa zvarle jucaria de pereti sa vada cum ii sare capul, deci se presupune ca n-au plecat acasa cu coada intre picioare si-au zis : "Ba asta e ne-a facut Isarescu, hai sa ne jucam in alta parte!". Inhibarea consumul si deprecierea leului (zic eu fortata) a dat vant bulgarelui de zapada. Oare de ce vrea cineva sa creeze o avalansa?
Sa vorbim putin si despre cauza problemelor mondiale, Americutza; de aici se presupune ca a inceput avalansa. Dar daca totul este atat de limpede (piata imobliara a picat bla bla bla) poate sa imi raspunda si mie cineva la o intrebare: "De ce a picat piata imobiliara americana?" , oare americanul de rand s-a trezit intr-o dimineata si a spus: " de azi eu numai cumpar casa nici de-al dracului" sau "I'll never buy a new house, motherfucker!". Poate sa imi raspunda cineva la aceasta intrebare simpla? Nu cumva s-a intamplat ca in Romania? Toata aceasta criza a fost precedata de o campanie de denigrare a economiei? Daca " da" atunci imi permit o alta intrebare: De ce si-ar dori cineva o asemenea criza? imi permit sa-mi dau si-un raspuns: "Poate pentru a avea un motiv serios de a schimba regimul politic mondial astfel obtinandu-se un control sporit asupra cetateanului? Ce e mai usor sa manipulezi? O turma de oi burgheze sau o turma de oi flamande, fara bani, fara casa, fara loc de munca?
Oricum ca sa fac un rezumat, in principiu o sa fie rau sau cum zice Mircea Badea " O sa ne ia dracul!".

2 comentarii:

  1. Foarte interesant articolul pe care l-ai scris. Sincer cred ca Bush, in afara de razboiul din Iraq si criza in care a indus Statele Unite, si-a facut o avere bunicica si a reusit sa controleze S.U.A. in stil dictatura dar pe baze democratice. Si uite ce a iesit. Trebuie sa recunosc ca ma depaseste domeniul politic, dar unele lucruri sunt evidente. Imi pare rau ca Romania nu este o tara indipendenta chiar daca a are o politica democratica, in teorie. Masele sunt usor de controlat cu cateva cuvinte care dau bine impreuna, dar care in realitate ascund aspecte destul de grave. Fie ca vrem, fie ca nu, avem toti mintile spalate intr-un fel sau altul, iar sa ne desprindem e greu. Suntem toti victimele unui sistem gresit si prea complicat. Stii cum e sa faci o structura de lego principala si mai apoi sa tot adaugi pe laturi cate ceva? La urma se va dezechilibra si va cadea. Asa se intampla acum in lume, structura de dezechilibreaza, cel putin dupa parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sistemul nu va muri decat in mometul in care planeta ne va refula. Dar cred ca exista un motiv serios pentru o schimbare de sistem. Am impresia ca ne pandeste ceva!

    RăspundețiȘtergere